Mire figyeljünk call center kialakításánál
A növekvő üzleti szférában a call centerek fokozatosan egyre fontosabbá vállnak. Nemcsak az ügyfélszolgálat, a technikai támogatás eszközei, hanem az értékesítésben is részt vesznek.
Sok vállalkozás kiszervezi call center szolgáltatását, azonban a nagyobb cégek saját maguk, az általuk képzett kollégákkal oldják meg a telefonos ügyfélszolgálat ellátását. Többségük éjszaka és hétvégén nem működik, azonban assistance szolgáltatásokat is ellátó, segítő jellegű ügyfélszolgálatok esetében nem ritka a folyamatos munkarend, a hét összes napján működő call center.
Számos tényezőt között ezt is figyelembe kell vennünk a telefonos ügyfélszolgálat berendezésekor. Az egyes munkaállomások kialakításakor megállapíthatjuk, hogy nemcsak egy dolgozó fogja használni az ott elhelyezett bútorokat, hanem sokszor a folyamatos munkarend kapcsán akár 3-5 kolléga kerül egy helyre különböző időpontokban. Az ő eltérő igényeiket kell egy bútorral megoldani. Célszerű kiváló minőségű, ergonómiai szempontok szerint készült görgős irodaszéket vásárolni, mely a rendkívül nagy terhelést is kibírja. A 24 órás forgószéket kifejezetten ilyen célokra fejlesztették ki, az intenzív használat nem tesz károkat benne. Többféle beállítási lehetőség, mint például az ülésmagasság, karfaállítás illetve az ülés szinkronmechanikája biztosítja a különböző típusú dolgozók kényelmét.
További fontos szempont, hogy a munkatársak rendelkezhessenek egy privát térrel, azaz a saját munkaeszközeiket külön tárolhassák. Gondolunk itt a tollakra, füzetekre, oktatási anyagaikra, melyeket nem visznek haza magukkal a munka végeztével. Célszerű minden kollégának biztosítani egy saját gurulós konténert, mely zárható és három-négy fiókjában könnyedén elfér a napi munkához szükséges összes segédanyag. Hazainduláskor csak betolja a sarokba a kolléga szekrényét, a másik munkatárs pedig sajátját az asztal alá helyezi és már kezdődhet is a munka.
A call centerek berendezésének vásárlása előtt néhány kritikus szempontot vegyünk figyelembe. A hatékonyság szem előtt tartásával válasszuk ki a munkaállomásokon található íróasztalokat, melyeknek elég nagynak kell lenniük ahhoz, hogy a kollégák iratai, monitorja, a telefon és a számítógép egy része elférjen rajta, viszont a legoptimálisabban kell kihasználni az adott teret. Különösen fontos az egyes munkaállomások elválasztására használt panelek, irodabútorok kiválasztása, hiszen fontos, hogy egymás beszéde ne zavarja a munkavégzést. Azonban ha segítségre van szükségük, könnyen tudjanak egymással kommunikálni.
Az íróasztalok kiválasztásakor arra is figyeljünk, hogy a töméntelen mennyiségű zsinórt és kábelt, mely a magas technika számára biztosítja az áramellátást és a kapcsolatot, könnyedén eltüntethető legyen. Az asztalokba épített kábelcsatornák és levezető lyukak segítségével kulturált megjelenést és balesetmentes munkavégzést biztosíthatunk kollégáink számára.
A kellemes munkakörnyezet kialakítását a meleg színek és a kellemes tapintású szövetek használatával tudjuk elérni. Ne feledkezzünk meg a dolgozók kényelméről a szünetekben sem. Egy puha kanapéval ellátott sarokban eltöltött öt-tíz perc csodás feltöltődést biztosíthat számukra.
irodabútor Budapest irodabútor irodai bútor számítógépasztal