4 intő jel, hogy hogy szükségessé vált az iroda átrendezése
Az iroda berendezése közvetlenül befolyásolja a dolgozók munkájának hatékonyságát. A vállalat növekedéséhez elengedhetetlen a kollégák lojalitása és munkakedve.
Vajon honnan kell észrevennie egy vállalatvezetőnek, hogy szükségessé vált az iroda átszervezése? Négy egyértelmű jel iránymutatást adhat a cégvezető számára, mellyel megelőzheti a zsúfoltság okozta problémákat. Tanácsaink segítségével növelheti a cég dolgozóinak hatékonyságát, termelékenységét.
1. Növekvő ügyfélkör és feladatok
Minden cég életében elérkezik az a pont, amikor az alkalmazottak elhelyezése a folyamatos létszámnövekedés miatt változtatásokat hoz. Néhány esetben elegendő az irodában található bútorok átrendezésével megoldani a problémát, azonban nagyobb tömegű munkaerő felvétel esetén nem ritka, hogy új irodahelyiséget kell keresnie a vállalkozásnak. Az új kollégáknak ülőhelyet és íróasztalt kell biztosítani. Azonban ezeken túl az infrastruktúra további növekedésére is számíthatunk, hiszen valószínűleg azért veszünk fel új embereket, mert cégünk terjeszkedik a piacon, több megrendelésünk van, mely több egyéb kapacitást is használni fog. Több nyomtató, irodai szekrény kell majd az új feladatok ellátásához.
2. Termelékenység visszaesése
Sok tényező befolyásolhatja a dolgozók termelékenységét. Az egyik ilyen az iroda, mely kulcsszerepet játszik a munkatársak hangulatában, közérzetében. Egy cégvezetőnek tudomásul kell vennie, hogy a kollégák irodában töltött idejét kellemessé, kényelmessé kell tenni, hiszen napjuk nagy részét ezen a helyen töltik el. Feladataikra könnyebben koncentrálnak, ha kényelmes ülőhelyük van, az ebéd- és cigaretta szünetet kultúrált környezetben tölthetik el. További oka lehet a termelékenység visszaesésének az, ha az egyének szükségleteit nem vesszük figyelembe. Sok munkakör igényli az intimitást, ezek a kollégák tevékenységükből kifolyólag a legnagyobb biztonságban szeretnék tudni adataikat. Ők külön irodahelyiséget igényelnek, nem rakhatóak össze a többi kollégával egy légtérbe.
Ha azt tapasztaljuk, hogy az iroda elrendezése összeütközésbe kerül a kollégák igényeivel, akkor ez biztos jele annak, hogy változtatnunk kell.
3. Konfliktus a térben
Az erős munkakultúra kialakítása érdekében minden vezetőnek figyelembe kell vennie, hogy a közvetlenül együtt dolgozó munkatársak és vezetők elhelyezése megfelelő legyen. Gondolunk itt arra, hogy a közös projekten dolgozók vagy a közvetlen vezetők ne kerüljenek különböző emeletekre, hanem próbáljuk meg egy szinten, esetleg közös légtérben elhelyezni a munkatársakat, hogy a kommunikáció hatékonyságát elősegítsük. Ezzel csökkenthetjük a feszültséget és a stressz, melyet a folytonos, kényelmetlen rohangálás okozhat.
4. Technológia és kiszervezés
Szinte naponta újulnak meg a informatikai eszközök, ezáltal sokszor a kollégák rugalmasan, akár otthonról is végezhetik munkájukat. A változások hatására egyre több iroda néptelenedik el sokszor órákra, napokra. Azonban a közös meetingek és értekezletek során ismét szükségessé válik a nagyobb tér, valamint a bútorok használata. Javasoljuk, hogy mobil berendezésekkel töltsék fel irodáikat, így elegendő az adott időpontban elővenni az összecsukható székeket, gurulós asztalokat, kifejezetten azokra az időszakokra, amikor a kollégák az irodában tartózkodnak. Ugyancsak ilyen módon tudnak helyet spórolni azok a cégek, akik kiszervezik a munkát, ám heti vagy havi rendszerességgel egyeztetnek a külső beszállítóikkal.